Povinné informace
Městys Klenčí pod Čerchovem vznikla podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
Městys vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
345 34 Klenčí pod Čerchovem
Podatelna: +420 379 794 231
E-mail: urad.mestyse@klenci.cz
WWW: www.klenci.cz/
ID Datové schránky: tkvbdnm
-
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Klenčí pod Čerchovem 118
345 34 Klenčí pod Čerchovem -
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Klenčí pod Čerchovem 118
345 34 Klenčí pod Čerchovem -
4.3 Úřední hodiny
pondělí 7:30 – 11:30 12:30 – 17:00 středa 7:30 – 11:30 12:30 – 17:00 čtvrtek 7:30 – 11:30 12:30 – 15:00 -
4.4 Telefonní čísla
-
4.5 Adresa internetové stránky
-
4.6 Adresa podatelny
-
4.7 Elektronická adresa podatelny
-
4.8 Datová schránka
ID Datové schránky: tkvbdnm
-
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
-
8.2 Rozpočet
Rozpočty - Návrh rozpočtu
Návrh rozpočtu městyse na rok 2024
Návrh rozpočtu na rok 2024.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 465,13 kBStaženo: 138×Rozpočty - Návrh střednědobého výhledu rozpočtu
Návrh střednědobého výhledu rozpočtu městyse 2024-2027
Návrh střednědobého výhledu na roky 2024 - 2027.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 574,41 kBStaženo: 134×Rozpočty - Schválený rozpočet
Rozpočet městyse na rok 2023
Rozpočet na rok 2023 Městys.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 456,2 kBStaženo: 199×Rozpočet městyse na rok 2024
Rozpočet na rok 2024.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 458,42 kBStaženo: 240×Rozpočet na rok 2022
Rozpočet na rok 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 459,19 kBStaženo: 129×Rozpočty - Schválené rozpočtové opatření
Rozpočtové opatření č. 01/2024 platné k 16.01.2024
Rozpočtové opatření - 2024_01 platné k 16. 1. 2024.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 424,29 kBStaženo: 79×Rozpočtové opatření č. 02/2024 platné k 30.01.2024
Rozpočtové opatření - 2024_02 platné k 30. 1. 2024.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 423,79 kBStaženo: 77×Rozpočtové opatření č. 03/2024 platné k 21.03.2024
Rozpočtové opatření - 2024_03 platné k 21. 3. 2024.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 407,83 kBStaženo: 76×Rozpočtové opatření č. 04/2024 platné k 27.03.2024
Rozpočtové opatření - 2024_04 platné k 27. 3. 2024.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 398,38 kBStaženo: 76×Rozpočtové opatření č. 05/2024 platné k 27.03.2024
Rozpočtové opatření - 2024_05 platné k 16. 4. 2024.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 411,07 kBStaženo: 69×Rozpočtové opatření č. 06/2024 platné k 30.05.2024
Rozpočtové opatření - 2024_06 platné k 30. 5. 2024.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 421,21 kBStaženo: 65×Rozpočtové opatření č. 07/2024 platné k 17.06.2024
Rozpočtové opatření - 2024_07 platné k 17. 6. 2024.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 412,64 kBStaženo: 82×Rozpočtové opatření č. 08/2024 platné k 29.06.2024
Rozpočtové opatření - 2024_08 platné k 29. 6. 2024.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 418,97 kBStaženo: 61×Rozpočtové opatření č. 09/2024 platné k 29.07.2024
Rozpočtové opatření - 2024_09 platné k 29. 7. 2024.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 425,78 kBStaženo: 37×Rozpočtové opatření č. 1/2022
01 Rozpočtové opatření 01_2022 platné k 19. 1. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 417,33 kBStaženo: 131×Rozpočtové opatření č. 1/2023 k 09.01.2023
Rozpočtové opatření - 2023_01 platné k 9. 1. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 405,11 kBStaženo: 186×Rozpočtové opatření č. 10/2022
10 Rozpoctove opatreni c. 10_2022 platne k 3. 8. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 430,11 kBStaženo: 125×Rozpočtové opatření č. 10/2023 k 29.06.2023
Rozpočtové opatření - 2023_10 platné k 29. 6. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 413,66 kBStaženo: 158×Rozpočtové opatření č. 10/2024 platné k 04.08.2024
Rozpočtové opatření - 2024_10 platné k 4. 8. 2024.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 407,54 kBStaženo: 31×Rozpočtové opatření č. 11/2022
11 Rozpoctova opatreni c. 11_2022 platne k 31. 8. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 427,25 kBStaženo: 129×Rozpočtové opatření č. 11/2023 k 25.07.2023
Rozpočtové opatření - 2023_11 platné k 25. 7. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 407,12 kBStaženo: 207×Rozpočtové opatření č. 11/2024 platné k 28.08.2024
Rozpočtové opatření - 2024_11 platné k 28. 8. 2024.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 427,68 kBStaženo: 5×Rozpočtové opatření č. 12/2022
12 Rozpoctove opatreni c. 12_2022 platne k 29. 9. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 423,89 kBStaženo: 126×Rozpočtové opatření č. 12/2023 k 09.08.2023
Rozpočtové opatření - 2023_12 platné k 9. 8. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 408,2 kBStaženo: 158×Rozpočtové opatření č. 12/2024 platné k 11.09.2024
Rozpočtové opatření - 2024_12 platné k 11. 9. 2024.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 417,62 kBStaženo: 7×Rozpočtové opatření č. 13/2022
13 Rozpoctove opatreni c. 13_2022 platne k 12. 10. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 417,53 kBStaženo: 132×Rozpočtové opatření č. 13/2023 k 21.08.2023
Rozpočtové opatření - 2023_13 platné k 21. 8. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 416,5 kBStaženo: 154×Rozpočtové opatření č. 14/2022
14 Rozpoctove opatreni c. 14_2022 platne k 31. 10. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 431,16 kBStaženo: 153×Rozpočtové opatření č. 14/2023 k 05.09.2023
Rozpočtové opatření - 2023_14 platné k 5. 9. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 413,82 kBStaženo: 165×Rozpočtové opatření č. 15/2022
15 Rozpoctova opatreni c. 15_2022 platne k 14. 11. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 421,49 kBStaženo: 133×Rozpočtové opatření č. 15/2023 k 21.09.2023
Rozpočtové opatření - 2023_15 platné k 21. 9. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 93,92 kBStaženo: 133×Rozpočtové opatření č. 16/2022
16 Rozpočtová opatření č. 16_2022 platné k 19. 12. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 437,54 kBStaženo: 137×Rozpočtové opatření č. 16/2023 k 27.10.2023
Rozpočtové opatření - 2023_16 platné k 27. 10. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 78,14 kBStaženo: 141×Rozpočtové opatření č. 17/2022
17 Rozpočtová opatření č. 17_2022 platné k 30. 12. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 411,18 kBStaženo: 128×Rozpočtové opatření č. 17/2023 k 20.11.2023
Rozpočtové opatření - 2023_17 platné k 20. 11. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 428,65 kBStaženo: 108×Rozpočtové opatření č. 18/2013 k 29.11.2023
Rozpočtové opatření - 2023_18 platné k 29. 11. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 417,35 kBStaženo: 116×Rozpočtové opatření č. 19/2023 k 13.12.2023
Rozpočtové opatření - 2023_19 platné k 13. 12. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 433,92 kBStaženo: 106×Rozpočtové opatření č. 2/2022
02 Rozpočtové opatření 02_2022 platné k 15. 2. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 415,16 kBStaženo: 139×Rozpočtové opatření č. 2/2023 k 23.01.2023
Rozpočtové opatření - 2023_02 platné k 23. 1. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 413,87 kBStaženo: 179×Rozpočtové opatření č. 20/2023 k 20.12.2023
Rozpočtové opatření - 2023_20 platné k 20. 12. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 423,86 kBStaženo: 102×Rozpočtové opatření č. 21/2023 k 29.12.2023
Rozpočtové opatření - 2023_21 platné k 29. 12. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 411,94 kBStaženo: 95×Rozpočtové opatření č. 3/2022
03 Rozpočtové opatření 03_2022 platné k 23. 2. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 407,38 kBStaženo: 131×Rozpočtové opatření č. 3/2023 k 13.02.2023
Rozpočtové opatření - 2023_03 platné k 13. 2. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 408,43 kBStaženo: 188×Rozpočtové opatření č. 4/2022
04 Rozpoctova opatreni c. 4_2022 platne k 31. 3. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 422 kBStaženo: 128×Rozpočtové opatření č. 4/2023 k 28.02.2023
Rozpočtové opatření - 2023_04 platné k 28. 2. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 407,23 kBStaženo: 195×Rozpočtové opatření č. 5/2022
05 Rozpoctove opatreni c. 5_2022 platne k 21. 4. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 411,4 kBStaženo: 130×Rozpočtové opatření č. 5/2023 k 21.03.2023
Rozpočtové opatření - 2023_05 platné k 21. 3. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 411,49 kBStaženo: 192×Rozpočtové opatření č. 6/2022
06 Rozpoctove opatreni c. 6_2022 platne k 29. 4. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 424,77 kBStaženo: 127×Rozpočtové opatření č. 6/2023 k 18.04.2023
Rozpočtové opatření - 2023_06 platné k 18. 4. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 405,09 kBStaženo: 203×Rozpočtové opatření č. 7/2022
07 Rozpoctova opatreni c. 7_2022 platne k 18. 5. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 421,7 kBStaženo: 128×Rozpočtové opatření č. 7/2023 k 09.05.2023
Rozpočtové opatření - 2023_07 platné k 9. 5. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 409,85 kBStaženo: 189×Rozpočtové opatření č. 8/2022
08 Rozpoctova opatreni c. 8_2022 platne k 24. 6. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 416,44 kBStaženo: 136×Rozpočtové opatření č. 8/2023 k 29.05.2023
Rozpočtové opatření - 2023_08 platné k 29. 5. 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 408,41 kBStaženo: 186×Rozpočtové opatření č. 9/2022
09 Rozpoctove opatreni c. 9_2022 platne k 7. 7. 2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 412,68 kBStaženo: 126×Rozpočtové opatření č. 9/2023 k 13.06.2023
Rozpočtové opatření č. 09_2023 platné k 13.06.2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 425,45 kBStaženo: 177×Rozpočty - Schválený střednědobý výhled rozpočtu
Rozpočty - Schválený střednědobý výhled rozpočtu
Střednědobý výhled na roky 2022- 2026.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 575,48 kBStaženo: 134×Střednědobý výhled rozpočtu 2024-2027
Střednědobý výhled na roky 2024 - 2027.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 573,01 kBStaženo: 127×Rozpočty - Schválený závěrečný účet
Závěrečný účet městyse za rok 2023 - schválený
Závěrečný účet za rok 2023.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 566,47 kBStaženo: 61×
Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají
- ústně – v kanceláři úřadu
- písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
Úřad městyse Klenčí pod Čerchovem
Klenčí pod Čerchovem 118
345 34 Klenčí pod Čerchovem - e-mailem: urad.mestyse@klenci.cz
- elektronickým podáním: urad.mestyse@klenci.cz
- telefonicky na tel. čísle: +420 379 794 231
+420 379 794 511
+420 724 911 986
Úřední hodiny
pondělí | 8:00 - 11:30 | 12:00 - 17:00 |
středa | 8:00 - 11:30 | 12:00 - 17:00 |
čtvrtek | 8:00 - 11:30 | |
pátek | 8:00 - 11:30 | 12:00 - 13:30 |
Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů
Lhůty
- Odkaz na zveřejněnou informaci - § 6 odst. l) - 7 dnů
- Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace - § 14 odst. 5, písm. b) - 7 dnů
- Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu - § 14 odst.5, písm. c) - 7 dnů
- Poskytnutí informace žadateli - § 14 odst. 5, písm. d) - 15 dnů
- Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů - § 14 odst. 7) - 10 dnů
- Rozhodnutí o odvolání - § 16 odst. 3) - 15 dnů
- Upřesnění žádosti o informaci žadatele - § 14 odst. 5, písm. a) - 30 dnů
- Lhůta pro stížnost žadatele, který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6; kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo §14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti; kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací - § 16a odst. 3 – 30 dnů
- Odvolání proti rozhodnutí - § 16 odst. 1) - 15 dnů
Termíny
- Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2) - od 1.1.2001
- Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002
Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Kdo může o informaci požádat
- o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá
Kdo informaci poskytne
- kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)
Kdy je podání informace povinným subjektem omezeno
- Je-li požadovaná informace v souladu s právními předpisy označena za utajovanou informaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup, povinný subjekt ji neposkytne.
- Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochranu.
- Pokud je požadovaná informace obchodním tajemstvím dle ust. § 17 zák. č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, resp. dle ust. § 504 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, povinný subjekt ji neposkytne.
- Informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získané na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení povinný subjekt podle tohoto zákona neposkytne.
Další omezení práva na informace
- Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud:
- se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu,
- jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím, nebo
- jde o informaci poskytnutou Organizací Severoatlantické smlouvy nebo Evropskou unií, která je v zájmu bezpečnosti státu, veřejné bezpečnosti nebo ochrany práv třetích osob chráněna uvedenými původci označením „NATO UNCLASSIFIED“ nebo „LIMITE“ a v České republice je toto označení respektováno z důvodů plnění povinností vyplývajících pro Českou republiku z jejího členství v Organizaci Severoatlantické smlouvy nebo Evropské unii, pokud původce nedal k poskytnutí souhlas.
- Povinný subjekt informaci neposkytne, pokud:
- jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí,
- ji zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období, nebo
- by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského.
- Informace, které získal povinný subjekt od třetí osoby při plnění úkolů v rámci kontrolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti prováděné na základě zvláštního právního předpisu, podle kterého se na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před zveřejněním nebo zneužitím, se neposkytují. Povinný subjekt poskytne pouze ty informace, které při plnění těchto úkolů vznikly jeho činností.
- Povinné subjekty dále neposkytnou informace o
- probíhajícím trestním řízení,
- rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou rozsudků,
- plnění úkolů zpravodajských služeb
- přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího kontrolního úřadu,
- činnosti Ministerstva financí podle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu nebo podle zákona o provádění mezinárodních sankcí.
- Povinný subjekt neposkytne informaci, která je předmětem ochrany práva autorského nebo práv souvisejících s právem autorským (dále jen "právo autorské") , je-li v držení
- provozovatelů rozhlasového nebo televizního vysílání, kteří toto vysílání provozují na základě zvláštních právních předpisů,
- škol a školských zařízení, které jsou součástí vzdělávací soustavy podle školského zákona a podle zákona o vysokých školách,
- knihoven poskytujících veřejné knihovnické a informační služby podle knihovního zákona,
- Akademie věd České republiky a dalších veřejných institucí, které jsou příjemci nebo spolupříjemci podpory výzkumu a vývoje z veřejných prostředků podle zákona o podpoře výzkumu a vývoje, nebo
- kulturních institucí hospodařících s veřejnými prostředky, jako jsou muzea, galerie, divadla, orchestry a další umělecké soubory.
- Povinný subjekt neposkytne informaci o činnosti orgánů činných v trestním řízení, včetně informací ze spisů, a to i spisů, v nichž nebylo zahájeno trestní řízení, dokumentů, materiálů a zpráv o postupu při prověřování oznámení, které vznikly činností těchto orgánů při ochraně bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku, předcházení trestné činnosti a při plnění úkolů podle trestního řádu, pokud by se tím ohrozila práva třetích osob anebo schopnost orgánů činných v trestním řízení předcházet trestné činnosti, vyhledávat nebo odhalovat trestnou činnost nebo stíhat trestné činy nebo zajišťovat bezpečnost České republiky.
Jak se o informaci žádá
Žádost o poskytnutí informace se podává
- ústně, tj osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení nebo
- písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Co musí písemná žádost obsahovat
- označena („žádost dle informačního zákona“; „žádost dle z. č. 106/1999 Sb.“; „žádost dle zákona o svobodném přístupu k informacím“, apod.), tj., že se žadatel domáhá poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb.
- musí v ní být určeno, kterému povinném subjektu je určena,
- musí obsahovat u fyzické osoby: jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu nebo bydliště a u právnické osoby: název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla, která žádost podává. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
- je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny povinného subjektu, pokud ji povinný subjekt zřídil. Pokud elektronické adresy podatelny nejsou zveřejněny, postačí podání na jakoukoliv elektronickou adresu povinného subjektu.
- musí z ní být patrno o jakou informaci se žádá.
- neobsahuje-li žádost uvedené údaje, povinný subjekt posoudí ve smyslu ust. § 14 odst. 5 zákona žádost a:
- brání-li nedostatek údajů o žadateli podle odstavce 2 postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží,
- v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti,
- v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
Jaký bude postup povinného subjektu
- Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti (dále jen "rozhodnutí o odmítnutí žádosti"), s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
- Povinný subjekt žádost odloží, pokud:
- se požadované informace nevztahují k jeho působnosti a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
- bránil nedostatek údajů o žadateli postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, povinný subjekt vyzval žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil, avšak žadatel nevyhověl této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení.
- Nevydá-li povinný subjekt rozhodnutí o odmítnutí žádosti, nebo pokud povinný subjekt žádost neodloží, poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění.
Co když povinný subjekt žádosti nevyhoví
- pokud povinný subjekt, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
- proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení
Komu se odvolání posílá
- odvolání se podává u subjektu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti
Kdo o odvolání rozhodne
- o odvolání rozhoduje orgán (příslušný krajský úřad), který je nejblíže nadřízeným povinného subjektu, který rozhodnutí vydal
- ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
- proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
-
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje
- Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů.
- Ústavní zákon č. 2/1993 Sb., o vyhlášení LISTINY ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD jako součásti ústavního pořádku České republiky.
- Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
- Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
- Zákon č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
- Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
Úplné znění právních předpisů je dostupné na http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/
-
11.2 Vydané právní předpisy
Městys Klenčí pod Čerchovem vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
Úřední deska, Sbírka právních předpisů
-
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Organizace je oprávněna požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady.
Sazebník úhrad za poskytování informací nebyl vydán.
-
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
-
13.1 Vzory licenčních smluv
V současné době nejsou pro Městys Klenčí pod Čerchovem poskytnuty žádné vzory licenčních smluv. -
13.2 Výhradní licence
V současné době nejsou pro Městys Klenčí pod Čerchovem poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Výroční zpráva městyse Klenčí p. Č. 2009
Výroční zpráva městyse Klenčí p. Č. 2010
Výroční zpráva městyse Klenčí p. Č. 2011
Výroční zpráva městyse Klenčí p. Č. 2012
Výroční zpráva městyse Klenčí p. Č. 2013 - podle ustanovení §18 odst. 1, zákona 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím
Výroční zpráva městyse Klenčí p. Č. 2014 - podle ustanovení §18 odst. 1, zákona 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím
Výroční zpráva městyse Klenčí p. Č. 2015
Výroční zpráva Městyse Klenčí p. Č. 2016
Výroční zpráva Městyse Klenčí p. Č. 2017
Výroční zpráva Městyse Klenčí p. Č. 2018
Výroční zpráva městyse Klenčí p. Č. 2019
Výroční zpráva městyse Klenčí p. Č. 2020
Výroční zpráva městyse Klenčí p. Č. 2020 - doplnění
Výroční zpráva městyse Klenčí p. Č. 2021
Co když orgán žádosti nevyhoví
Odvolání
- Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
- Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
- O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
- Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
- Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
Stížnost
-
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
- který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
- kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
- který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
- Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
-
Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
- doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
- uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
- O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
- Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
- Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.